MKS PARASOL 2002 - strona nieoficjalna

Strona klubowa

Logowanie

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 1 gość

dzisiaj: 877, wczoraj: 1299
ogółem: 1 500 829

statystyki szczegółowe

Wyniki

Ostatnia kolejka 7
ZAGŁĘBIE LUBIN II 2:4 MIEDŹ LEGNICA
WKS ŚLĄSK WROCŁAW 6:4 ŚLĄSK II WROCŁAW S.A.
KARKONOSZE JELENIA GÓRA 2:3 LECHIA DZIERŻONIÓW
ZAGŁĘBIE LUBIN 12:0 POLONIA STAL ŚWIDNICA
FC WROCŁAW ACADEMY 6:0 MKS PARASOL WROCŁAW
ESKADRA BOLESŁAWIEC ŚLĄSK WROCŁAW S.A.

Najbliższa kolejka

Najbliższa kolejka 8
MKS PARASOL WROCŁAW - ŚLĄSK WROCŁAW S.A.
ŚLĄSK II WROCŁAW S.A. - ZAGŁĘBIE LUBIN II
MIEDŹ LEGNICA - ESKADRA BOLESŁAWIEC
POLONIA STAL ŚWIDNICA - KARKONOSZE JELENIA GÓRA
LECHIA DZIERŻONIÓW - WKS ŚLĄSK WROCŁAW
FC WROCŁAW ACADEMY - ZAGŁĘBIE LUBIN

Program FIFA 11+

Poniżej przedstawiam program opracowany przez wymienionych niżej panów w dużej części w oparciu o rozgrzewkę FIFA 11+. Z uwagi na to, że jest to jedyne opracowanie po polsku zrzucam je w całości. Proszę o pokazanie młodym piłkarzom (swoim synom), aby mieli jak największą świadomość tego co robią i dlaczego taki nacisk kładziemy na właściwe wykonywanie tych ćwiczeń. Opracowanie poniższe zrobione jest pod kątem kształtowania siły, jednak powodem dla jakiego sięgnęliśmy po elementy rozgrzewki FIFA 11+ jest takie przygotowanie zawodników do gry w piłkę nożną, aby w jak największym stopniu zminimalizować ryzyko kontuzji. Publikacje na temat samej rozgrzewki zamieszczę w osobnej zakładce.

 

Kształtowanie siły we wstępnym etapie kształcenia gracza
Grzegorz Grzegorczyk, Łukasz Gajowniczek, Michał Kowol, Daniel Kado

„ Uczymy się przez wykonanie, a wykonujemy to czego się nauczyliśmy.”

WSTĘP
Mówiąc o treści treningu siłowego w wieku 6-12 lat, przyjmujemy za obowiązujące, że musi być on wszechstronny, najczęściej w formie zabawowej i zróżnicowany, zapewniając kompleksowe wzmocnienie wszystkich partii ciała. Podczas rozwoju ogólnej siły u dzieci zawsze obowiązuje zasada: siła tułowia jest ważniejsza niż siłą NN i RR.

Zanim zaczniemy myśleć o treningu siły u dzieci, należy najpierw się zastanowić nad zdolnością do prawidłowego wykonywania ćwiczeń i stosowania się do zaleceń, co zmniejsza ryzyko wystąpienia dysfunkcji. Myśląc o prawidłowym wykonaniu danych ćwiczeń ruchowych, musimy mięć na uwadze przede wszystkim pozytywny skutek jakim jest zapobieganie kontuzjom zawodników. Jest to możliwe poprzez poprawne wykonywanie ćwiczeń profilaktycznych.

Ćwiczenia wzmacniające muskulaturę mają zatem w treningu dzieci szczególne znaczenie. Celem treningu siłowego jest u dzieci i musi być w pierwszej kolejności wszechstronne wzmocnienie muskulatury całego aparatu mięśniowo- szkieletowego.

U sportowców w wieku 7-13 lat doskonale dobrane ćwiczenia to te, których wykonanie wymaga pokonania oporu , jaki stawia ciężar własnego ciała.

Poniżej przedstawiam jeden z programów FIFA 11+ traktowany jako rozgrzewka , przygotowuje piłkarzy do treningu i do gry. Liczne ćwiczenia postrzegane jako instrument szkoleniowy uczą gracza właściwej techniki lądowania na NN, nagłej zmiany kierunku biegu ze zwodem oraz robienia zwrotu w miejscu. Każdy z nas powinien obserwować graczy w trakcie wykonywania ćwiczeń i korygować błędy tych , którzy źle je wykonują.
Każde ćwiczenie ( ruch zawodnika), które wykonujemy powinno mieć przełożenie na piłkę nożną. Nie wykonujmy ćwiczeń zbędnych, nie związanych ściśle z piłką nożną.

ROZGRZEWKA FIFA 11+
•Faza biegania truchtem:
1)trucht w przód
2)trucht z krążeniem uda na zewnątrz
3)trucht z krążeniem uda do wewnątrz
4) trucht o obieganiem partnera
5) trucht i wyskok ( boczny) do zderzenia się barkami
6) trucht w przód i w tył.
•Ćwiczenia siły, równowagi i playometria:
7) podpór statyczny, podpór z unoszeniem nogi, podpór z uniesieniem nogi i zatrzymaniem nogi w górze
8 ) podpór statyczny, podpór z uniesieniem biodra, podpór z unoszeniem nogi
9) pady w przód z partnerem- poziom podstawowy, średnio zaawansowany i zaawansowany
10) stanie jednonóż z piłką, stanie jednonóż z rzutem do partnera, stanie jednonóż w rywalizacji z partnerem.
11) przysiad i wspięcie na palce, marsz wypadami, przysiad na jednej nodze
12) wyskoki w górę, przeskoki boczne, skoki w różnych kierunkach
•Ćwiczenia z forsownym biegiem
13)bieg w poprzek boiska
14)wieloskoki
15)zwód i ścięcie

POZYCJA CIAŁA

Część I
Ćwiczenia biegowe

TRUCHT W PRZÓD

TRUCHT Z KRĄŻENIEM UDA NA ZEWNĄTRZ

TRUCHT Z KRĄŻENIEM UDA DO WEWNĄTRZ

TRUCHT Z OBIEGANIEM PARTNERA

TRUCHT I WYSKOK DO ZDERZENIA SIĘ BARKAMI

TRUCHT W PRZÓD I W TYŁ

Część II
Ćwiczenia siłowe, playometryczne i równoważne

PODPÓR STATYCZNY

PODPÓR Z UNOSZENIEM NOGI

PODPÓR Z UNIESIENIEM I ZATRZYMANIEM NOGI W GÓRZE

PODPÓR STATYCZNY

PODPÓR Z UNOSZENIEM BIODRA

PODPÓR Z UNOSZENIEM NOGI

PADY W PRZÓD Z PARTNEREM – 1,2,3 POZIOM

STANIE JEDNONÓŻ Z PIŁKĄ

STANIE JEDNONÓŻ Z RZUTEM PIŁKI DO PARTNERA

STANIE JEDNONÓŻ W RYWALIZACJI Z PARTNEREM

PRZYSIAD ZE WSPIĘCIEM NA PALCE

MARSZ WYPADAMI

PRZYSIAD NA JEDNEJ NODZE

WYSKOKI W GÓRĘ

PRZESKOKI BOCZNE

SKOKI W RÓŻNYCH KIERUNKACH

Część III
Ćwiczenia biegowe

BIEG W POPRZEK BOISKA

WIELOSKOKI

ZWÓD I ŚCIĘCIE

ĆWICZENIA BODY BALL
1. Podpór przodem jak do pompki i przyciąganie kolan do klatki piersiowej i utrzymanie krańcowej pozycji 2 sek.
2. Identyczne ćwiczenie jak wyżej tylko na jednej nodze- druga noga w powietrzu
3. Leżenie tyłem, piety na piłce-unosimy biodra i przyciągamy piłkę do pośladków i utrzymanie 2 sek.
4. Identyczne ćwiczenie , tylko przyciągamy piłkę jedna nogą
5. Przysiady z piłka pod plecami ( w celu korekcji postawy- w tym wieku bardzo ważne)
6. Wykroki w przód z piłką pod plecami na prawą i lewą stronę
7. Ćwiczenie mocno stabilizacyjne- utrzymanie równowagi na piłce w klęku prostym, ręce do boku
8. Przysiad bułgarski- noga wykroczna na ziemi, noga zakroczna na piłce, pozycja wyprostowana przysiady na jednej nodze z jednoczesnym prostowaniem ( oddalanie piłki )w stawie biodrowym
9. Oparcie dłońmi o piłkę ( w staniu lub klęku) i prostowanie w stawach ramiennych ( oddalanie piłki od siebie)
10. Przysiady na piłkę
11.Podpor bokiem , przedramię na piłkę, stopy na ziemi i odwodzenie w stawie biodrowym
12. Most tyłem na nogach wyprostowanych ( unoszenie bioder ) i utrzymanie pozycji lub odrywanie nogi prawej , bądź lewej

ĆWICZENIA NA DYSKACH SENSOMOTORYCZNYCH
1. Przysiad obunóż na dysku
2. Przysiad na jednej nodze ( LN następnie PN)
3. Ze stania obunóż wypad nogi w przód ( LN następnie PN)
4. Naskok obunóż na dysk
5. Podskok obunóż na dysku
6. Podskok jednonóż na dysku ( LN następnie PN)
7. Z partnerem naprzeciwko stojąc na jednej nodze ( LN następnie PN ) na dysku mocowanie RR
8. Jak wyżej z tym, że mocowanie NN ( LN następnie PN)
9. Żonglerka głową na dysku z partnerem
10. Żonglerka NN na dysku z partnerem
11. Pół-przysiad z RR wyprostowanymi do przodu
12. Mocowanie z partnerem na dysku

ĆWICZENIA Z PIŁECZKAMI TENISOWYM ORAZ PIŁKAMI NOŻNYMI:
Każde ćwiczenie poniżej wykonujemy na śródstopiu
1. Przetoczenie piłeczki tenisowej z PN do LN w miejscu
2. Jak wyżej z tym, że do poruszamy się do przodu i tyłu
3. Przetoczenie dwóch piłeczek tenisowych jednocześnie w miejscu
4. Jak wyżej z tym, że poruszamy się do przodu i tyłu
5. Przetoczenie dwóch piłeczek tenisowych i jednej piłki nożnej w miejscu
6. Z partnerem podanie piłeczki tenisowej po podłożu PN następnie LN
7. Jak wyżej z tym, że przetaczamy piłkę z PN do LN ( następnie zmieniamy NN )
8. Z partnerem podanie piłeczki tenisowej po podłożu z jednoczesnym podaniem piłki nożnej górą
9. Jak wyżej z tym , że podanie jednocześnie dwóch piłek górą z partnerem
10. Jak wyżej z tym, że podanie jednocześnie jednej piłki górą ,a drugiej po koźle
11. Wszystkie ćwiczenia nr.8.9.10 wykonujemy poruszając się zmieniając kierunek ( do przodu , boku, w tył )

ŹRÓDŁA
1.„ ANATOMIA PIŁKI NOŻNEJ” Donald t. Kirkendall, wyd. MUZA SA, Warszawa 2012
2.THE „11+” A COMPLETE WARM-UP PROGRAMME TO PREVENT INJURIES (OFFICIALL PUBLICATION OF THE FEDERATION INTERNATIONALE THE FOOTBALL ASSOCIATION (FIFA))

 

 

 

 

 

Najnowsza galeria

Pogoń Syców 14.11.2015
Ładowanie...

Reklama

Zegar

Najbliższe spotkanie

W najbliższym czasie zespół nie rozgrywa żadnego spotkania.

Kalendarium

19

11-2017

niedziela

20

11-2017

pon.

21

11-2017

wtorek

22

11-2017

środa

23

11-2017

czwartek

24

11-2017

piątek

25

11-2017

sobota

Ostatnie spotkanie

FC WROCŁAW ACADEMYMKS PARASOL WROCŁAW
FC WROCŁAW ACADEMY 6:0 MKS PARASOL WROCŁAW
2017-05-14, 09:00:00
     
oceny zawodników »

Statystyki drużyny

Futbolowo 2.0